Összes oldalmegjelenítés

2011. december 17., szombat

az elmúlt 3 nap

Kedves Mindenkik!
Az elmúlt napokban bár sok örvendetes dolog történt, mégis csak most jutok el oda, hogy ezeket meg is tudjam osztani VELETEK.
Kezdem a legelején. Pár email után létrejött egy partneri megállapodás a VAUDE (nem tudom, hogy ejtik, én vódnak hívom ;)) német kerékpár felszereléseket gyártó céggel. Azért esett rájuk a választásom (a felszereléseket önerőből vásároltam), mert kiválóminőségben állítják elő a felszereléseket és mindezt úgy, hogy közben a szférák közötti egyensúlyt figyelembe veszik (A termékekről és a gyártási folyamatokról később írok, mert, mint a partnerek mindegyike, érdemes arra, hogy külön posztban méltassuk!). Elöljáróban annyit írok, hogy fenntarthatóak, nem csak környezeti, de társadalmi szempontból is! Nekem fontos  volt, hogy a túra során olyan felszereléseket használjak, amik olyan gazdaságból származnak, amely a lehető legméltányosabban kezeli a különb szférákat és az erőforrásokat. Utánajártam, és ez a cég, illetve a politikájuk engem meggyőzött. Példa: a nyitólapjuk: két főmenü van: az egyik a termékek, a másik: a felelősség. Páran talán azt gondolhatjátok, hogy ez csak zöldítés, utána olvastam, mit is értenek ők felelősség alatt: napenergia felhasználása a gyártásban, made-in-germany címke! :); újrahasznosított anyagok (de mint ígértem erről részletesebben egy későbbi posztban!).
A másik örömhír: egy osztrák fair trade ruhagyártó cég: Göttin des Glücks (a szerencse istennője), támogatja majd a projktet, ami nagy öröm. Kerestem fair trade ruhát, ez a vonal Magyarországon nem annyira kurrens, mint a kávé, tea, cukor és társai. Nem tudom, hogy kapni-e Magyarországon ilyesmit, eddig szembe nem jött velem. Nos ez a cég is támogatója lesz a projektnek, leemailezzük, hogyan és mint. Azt hiszem média és pr anyagokkal fognak tudni elsősorban segíteni. (Nem fogadok el támogatásként anyagi jószágot (hogy ezt az utóbbi szót leírtam kirázott a hideg!), pontosan azért, hogy lássátok az ilyen fajta fenntartható turizmus még egy magyar egyetemista számára is megvalósítható. Ha nekem sikerül finanszírozni, akkor MINDENKINEK! Szeretném megőrizni FELÉTEK és magam felé is a hitelességemet, ezért nem keresek anyagi szponzort.
A harmadik örömteli esemény (időrendben), hogy az egyik grazi világboltot igazgató marketinges részleg is a projekt mögé állt, Médiamegjelenéssel és a cseh partner szervezettel való kapcsolatfelvétellel fognak majd segíteni! Ők az ARGE! Mivel őket nekem úgy ajánlotta a fenti világboltot nagyon kedves francia akcentussal beszélő boltvezetője, ezért még nem ismerem őket olyan jól, mint a többi partnerszervezetet, de ami késik nem múlik.
A negyedik örömteli esemény: Graz egy csodálatos város, Fantasztikus emberekkel. Mivel földrajzra vagyok beiratkozva (túlzás, hogy tanulok), ezért felkerestem a tanszék CEEPUS (ilyen ösztöndíjjal vagyok kint még januárban) kari felelősét. Nagyon aranyos Julia Holzer az ötletet fantasztikusnak minősítette és azt tanácsolta, hogy vegyem fel a proffal: Friedrich Zimmermann, a kapcsolatot. Látogatom két előadását, nagy figura az biztos. Ő elvileg majd tud segíteni a tapasztalataival nekem.
Egy szó, mint száz: a projekten dolgozni nagyon nagy öröm számomra. Főleg amikor jönnek a visszajelzések! :) Sok biztatást kapok a szervezetek részéről, ami sok erőt ad és feltölti a tartalékokat.
Szóval az elmúlt 3 nap eseménye ennyi lenne. Kovács Tamás változatlanul nagyon sokat segít a tapasztalataival, amit innen is köszönök NEKI! :) Mivel beszélgettünk a sponsorinról vele emailben azzal a javaslattal állt elő, hogy, ha semmikép nem akarok elfogadni pénzt, paripát (a bringáról később!) fegyvert, azért szállást a projektőartnerek meglátogatásakor elfogadhatok. Ez szerintem teljesen fenntartható és méltányos gondolat, informális cpouchsurfung, remélem össze is jön majd mindég a különböző szervezetekkel!
Magánjellegű megjegyzés: az elmúlt időszakban Grazból költöztem Pécsre, mert januárra nincs kolim, ezért nem volt időm írni, amikor volt energiám; amikor meg volt energiám nem volt időm írni. Most, hogy ez a költözés befejeződött lesz időm többet és jobban írni, illetve fejleszteni a blogot (esetleg egy honlapot csinálni). Nem ígérek gyors és nagy változásokat, de rendszeres megjelenést igen! :)
No így hirtelen ennyi, meg egy Bambi. A posztot ma megírom németül és angolul is (ez veszi ki belőlem a legtöbbet, mert nem beszélek és írok jól angolul, de azt hiszem ezt anélkül is tudjátok, hogy leírnám! :)).
A legjobbakat kívánom most éppen Pécsről! :)

5 megjegyzés:

  1. azt hiszem, az angolosításban tudnánk segíteni, úgyis, mint támogatás a remek ötlethez.

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. A VAUDE kiejtése: faudé (a név egy mozaikszó, egy monogram kiejtve: az alapító, Albrecht von Dewitz nevéből a „V” és a „D”) - valahol a honlapjukpon egyébként meg is lehet hallgatni, hogyan kell kiejteni, de most valamiért nem találom...

    A gyár a Bodeni tó közelében van. De ez a cikk többet elárul:
    http://bikemag.hu/magazin/factory/a-vaude-gyarban-jartunk

    VálaszTörlés
  4. ma tesztelhettem végre a kabátot! :) végre esett Pécsen az eső, két szó elég a tapasztalatomra: szárazon tart! :)
    akkor marad a faude, de nekem a vód jobban tetszett :), valahogy.
    Bécs és Riegersburg és Tettnangba eddig biztosan megyek! Graz meg ugye eddig is egyértelmű, ugye!

    VálaszTörlés
  5. Passau-ban (ha útba ejted) lehet szólhatok pár szót az érdekedben ;) (de csak ha megígéred, hogy jól viselkedsz a lányokkal!)

    VálaszTörlés